Allmänna frågor

Hur gammal måste man vara för att spela casino?

Du måste ha fyllt minst 18 år för att spela casino på nätet. För att gå på ett fysiskt casino måste du minst ha fyllt 20 år i Sverige.

Vad kan jag spela hos CasinoUtanGränser.se?

Hos oss hittar du casinon som du kan spela på för både riktiga pengar men också för testpengar för skojskull. Spel som slots, blackjack, live casino m.m. finns.

Är det tryggt att spela via CasinoUtanGränser.se?

Alla samarbetspartners vi har är noga testade för att säkerställa att det är 100% säkert att spela hos dem via CasinoUtanGränser.se

frågor och svar om casino på nätet

Frågor och svar om registrering

Hur registrerar jag mig på ett casino?

Om du spelar på ett svenskt casino så skriver du in ditt personnummer och sen verifierar med BankID. Hos ett casino utan svensk licens är det vanligaste att du manuellt skriver in dina uppgifter och väljer ett användarnamn och lösenord.

Varför kan jag inte registrera mig?

Om du inte har fyllt 18 år kan du inte registrera dig hos ett casino. Det kan även vara så att du redan har ett konto hos spelbolaget du försöker öppna ett konto med. Om inget av föregående stämmer in för dig så ber vi dig att kontakta casinots kundtjänst.

Hur många konton kan jag ha på ett casino?

Det är alltid viktigt att endast ha ett konto per casino. Det är nämligen ofta emot casinots regler att ha fler än ett konto.

Jag får inte ett email för att verifiera min epost, hur gör jag?

Om du inte har fått email för att verifiera ditt konto ber vi dig att kontakta kundtjänsten hos casinot så hjälper de dig.

Frågor och svar om Bonusar

Finns det bonusar för nya spelare?

Standard är att du alltid har möjlighet att spela med en välkomstbonus om du spelar på både utländska casinon och svenska spelsidor.

Varför är det fler bonusar på utländska casinon än svenska?

Enligt den svenska spellagen får en bonus på svenska casinon endast ges ut 1 gång, och det är vid första speltillfället. Den här regeln förekommer däremot inte för de casinon som inte har licens från Spelinspektionen.

Vad är omsättningskrav?

Ett omsättningskrav förekommer ofta i samband med bonusar. Detta är hur mycket du måste omsätta tills bonuspengarna förvandlas till riktiga pengar. Oftast är ett omsättningskrav på ungefär 35 gånger. Detta betyder att om du sätter in 100€ och får 100€ i bonus så måste du omsätta bonuspengen 35 gånger (3500€) innan det omvandlas till pengar du kan ta ut.

Jag vill avbryta min bonus, hur gör jag?

För att avbryta din bonus gå till din profil och sen välj ”Bonus”. Om det här inte går ber vi dig att kontakta casinots kundtjänst för mer hjälp.

Frågor och svar om Uttag

Hur gör jag ett uttag?

Gå till din profil och sen välj ”Withdrawal”, välj metod och sedan skriv in hur mycket du vill ta ut.

Hur verifierar jag mitt konto?

För att verifiera ditt konto ber vi dig att ha redo en bild på ditt ID-kort, adressbevis och andra dokument som casinot kan efterfråga. Kontakta casinots kundtjänst ifall du känner dig osäker.

Hur lång tid brukar ett uttag ta?

Ett uttag från ett casino brukar ta mellan 1 – 24 timmar. Detta beror på olika saker, såsom betalmetod, om kontot är verifierat eller inte och hur mycket casinots betalningsavdelning har att göra.

Säkerhet

Varför måste ett casino verifiera mig?

Detta är för att upprätthålla spellagar från deras licensutgivare. Alla casinon, varesig om de har licens från Spelinspektionen, MGA eller Curacao, måste följa de lagar och regler som gäller.

Är det säkert att ge ut dokument och personuppgifter till online casinon?

Ja, det är helt säkert att lämna ut uppgifter till casinot.

Jag har glömt mitt användarnamn och lösenord, hur gör jag?

Tryck på ”Forgot Password” så brukar bli uppmanad att antingen skriva in ditt användarnamn eller emailadress. Gå sedan till din epost för att klicka på länken som kommer från casinot, där kan du välja ett nytt lösenord och du får samtidigt reda på ditt användarnamn.

Kan jag stänga mitt konto om jag vill?

För att stänga ditt konto ber vi dig att gå till din profil och sen ”Close Account” eller ”Stäng Konto”. Välj därefter hur länge du vill ha ditt konto stängt och tryck bekräfta så är ditt konto stängt.

Annat

Hur kan jag kontakta kundtjänsten?

Kundtjänsten på casinon är oftast kontaktbara via antingen email eller chatt. Öppettiderna varierar men som i regel behöver du max vänta 24 timmar på att få svar via email. Du hittar casinots kundtjänst på sidan om ”Support” eller så brukar det finnas en pratbubbla längst ner till vänster, tryck på den för att öppna en live chat.

Vilket språk pratar kundtjänsten?

Om du har valt att spela på ett casino utan licens i Sverige kommer de endast att kommunicera med dig på engelska. Hos svenska casinon gäller självklart det svenska språket!

Vi tror du kommer gilla det här också

Profile portrait of the author
Författare Senior Content Writer

Max Dahlquist är en expert i ämnet online casino med över 10 års erfarenhet. Han började för flera år sedan som content writer på ett medelstort casino och har sedan 2020 arbetat själv med att jämföra online casinon med fokus på casino utan svensk licens.